Jumbo on Suomen paras ja suositelluin kauppakeskus – mieluiten mennään Jumboon! 

Jumbon kesällä 2025 teettämä bränditutkimus vahvistaa, että Jumbo on vastaajien mielestä Suomen paras kauppakeskus ja samalla selkeä markkinajohtaja tunnettuudessa ja asiakasuskollisuudessa. Iro Researchin toteuttama tutkimus osoittaa, että Jumbon strateginen painotus arjen ja vapaa-ajan palveluiden yhdistäjänä kantaa hedelmää. 

25 % vastaajista piti Jumboa Suomen parhaana kauppakeskuksena, mikä on 10 prosenttiyksikköä enemmän kuin seuraavalla kauppakeskuksella. Vahva asema perustuu luottamukseen ja laajaan tunnettuuteen: Jumbo on vastaajien keskuudessa spontaanisti (51 %) kaikkein muistetuin kauppakeskus. Jumbo löytyy myös kärkisijalla paikkana, jonne he todennäköisimmin lähtisivät ostoksille. 

Vahvuus löytyy perusasioista 

Perusasiat ovat tutkimukseen vastanneiden mielestä kunnossa, sillä he arvostavat Jumbon keskeisiä vahvuuksia: sijaintia, asioinnin helppoutta ja monipuolisia liikkeitä ja palveluita. Nämä asiat ovat Jumbossa erinomaisella tasolla. Kun Jumbon suoriutumista verrattiin valintakriteereihin, kauppakeskus ylitti odotukset erityisesti tarjoamalla runsaasti ilmaisia parkkipaikkoja (ka 4,7 / 5). 

Modernin keskuksen monipuolisuus 

Jumbon vahvuudet eivät rajoitu pelkkään shoppailuun ja logistiikkaan, vaan myös Jumboon liitetyt brändiominaisuudet ovat monipuolisia. 

“Brändiominaisuudet heijastavat Jumbon asemaa modernina kauppakeskuksena, ja sen roolia arjen ja vapaa-ajan palveluiden yhdistäjänä”, sanoo kauppakeskusjohtaja Olli Lehtoaro

Viihtyisyys ja elämyksellisyys luovat uskollisuutta 

Vastaajien mielestä Jumboon sopivat ominaisuudet kuten sopivuus koko perheelle, toimivuus, monipuolinen ja kattava valikoima, laadukas, viihtyisä, kiinnostava ja tarjoaa monipuolista tekemistä. Jumbon koettiin vastaavan heidän odotuksiinsa erinomaisesti myös monipuolisissa ravintoloissa ja laadukkaassa ajanvietossa. 

“Tämä vahva mielikuva näkyy Jumbon poikkeuksellisen korkeassa NPS-suositteluindeksissä (+51). Korkea luku viittaa bränditutkimukseen vastanneiden suureen tyytyväisyyteen ja uskollisuuteen. Jumboon liitetty elämyksellisyys, viihtyisyys ja laaja valikoima vetoaa monipuoliseen asiakaskuntaan”, kiteyttää Olli Lehtoaro. 

Entistä Jumbompi mielikuva 

Jumbon mielikuva on myös kehittynyt muihin kauppakeskuksiin nähden eniten parempaan suuntaan. Entistä Jumbompaa -kehityshanke yhdisti onnistuneesti Jumbon ja Flamingon yhdeksi saumattomaksi kokonaisuudeksi, ja loi yhtenäisen tunnelman koko kauppakeskukseen. Säännöllisesti Jumbossa asioivat ovatkin selvästi aiempaa tyytyväisempiä käyntikokemukseensa. 

”Olen erittäin ylpeä näistä tuloksista. Erityisesti korkea suosittelutaso ja se, että meidät koetaan kehittyvän parempaan suuntaan, kertovat suoraan onnistuneesta työstä ja siitä, että Jumbon tarjoamaa kokonaisuutta aidosti arvostetaan: helppoa asiointia, laajaa valikoimaa ja perheystävällisyyttä. Nämä luvut antavat meille vahvan mandaatin jatkaa palveluidemme kehittämistä”, kiittää kauppakeskusjohtaja Olli Lehtoaro

Iro Researchin toteuttamaan tutkimukseen vastasi 1 000 henkilöä kesäkuussa 2025. Kohderyhmänä olivat 18 vuotta täyttäneet henkilöt, jotka asuvat 30 kilometrin säteellä Jumbosta. 

Jaa somessa