Jumbo saa vuokralaisiltaan kiitosta vetovoimasta ja kauppakeskusjohtamisesta

Tuore kumppanitutkimus paljastaa, että Jumbo on vuokralaisten suosikki – ja syystä. Jumbo saa kumppaneiltaan huippuarvosanat: yli 80 % pitää sitä parempana kuin muita kauppakeskuksia. Jatkossa Jumbo panostaa entistäkin tiiviimpään yhteistyöhön ja viestintään vuokralaisten kanssa.

Kauppakeskus Jumbo selvitti vuoden 2025 alussa, miten vuokralaiset kokevat kauppakeskuksen johtamisen ja tilojen palvelevuuden. Innolinkin toteuttamaan tutkimukseen vastasi 123 myymäläpäällikköä ja päättäjää, ja tuloksiin voidaan olla erittäin tyytyväisiä.

Yli 80 % vastaajista pitää Jumboa parempana kuin muita vastaavia kauppakeskuksia. Kauppakeskuksen imago ja houkuttelevuus liikepaikkana (4,5 / 5) saa vuokralaisilta huippupisteitä, ja tämä heijastuu suurena suositteluhalukkuutena (NPS 62).

Mikä tekee Jumbosta liikkeiden näkökulmasta niin vetovoimaisen? Vuokralaiset nostivat esiin muun muassa Jumbon laajan liikevalikoiman, hyvän sijainnin, selkeät tilaratkaisut, ilmaisen pysäköinnin ja yleisen viihtyisyyden. Nämä kaikki yhdessä luovat jatkuvan asiakasvirran, josta kaikki hyötyvät.

Teemakahvit tuovat lisää vuorovaikutusta

Yhteistyötä Jumbon johtamisesta vastaavan tiimin kanssa pidettiin sujuvana, vaikka vuorovaikutusta toivottiin enemmänkin. Kuten organisaatioissa usein, viestinnän merkitys yhteistyössä korostuu. Jumbossa tullaankin panostamaan vuorovaikutuksen lisäämiseen liikkeiden kanssa.

”Haluamme syventää yhteistyötä ja tuntea niin liikkeiden liiketoimintaa kuin arkeakin entistä tarkemmin. Tulemme muun muassa järjestämään mahdollisuuksia vaihtaa kuulumisia rennossa ilmapiirissä eri teemojen ympärillä. Näissä kahvihetkissä pureudutaan esimerkiksi kiinteistön ylläpitoon tai markkinointiin liittyviin vuokralaisia kiinnostaviin ajankohtaisiin aiheisiin”, kertoo kauppakeskuspäällikkö Niina Taskin.

“Uusille myymäläpäälliköille ja myymälävastaaville tulee olemaan omat tilaisuudet, sillä haluamme tarjota heille henkilökohtaisempaa perehdytystä Jumboon, sen palvelutuottajiin ja toimintatapoihin.”

Seuraava kumppanitutkimus jo syksyllä

Aiemmin kumppanitutkimus on toteutettu kerran vuodessa, mutta nyt seuraava tutkimus on suunnitteilla jo syksylle.

“Haluamme kerätä palautetta säännöllisesti, jotta voimme kehittää paremmin toimintaamme. Kysely on tärkeä työkalu kehitystyöhön. Näin pystymme reagoimaan nopeammin vuokralaisten toiveisiin ja parantamaan yhteistyötämme edelleen. Olemmekin kiitollisia siitä, että liikkeiden edustajat antavat meille arvokasta palautetta siitä, miten olemme onnistuneet.”

Jaa somessa