Jumbo on Suomen ykkönen!

Uudistunut Jumbo palkittiin Helsingissä 24.4.2025 pidetyssä NCSC Finland Awards -gaalassa Commercial Space of the Year -palkinnolla yli 25 000m2:n kaupallisten tilojen sarjassa. Tämä arvostettu tunnustus vahvistaa Jumbon aseman edelläkävijänä – paikkana jossa viihtyvyys, saavutettavuus, vastuullisuus ja kaupalliset menestystarinat kohtaavat saumattomasti.

Pohjoismaiden kauppakeskusalan merkittävin kilpailu, NCSC Awards, nostaa esiin alan parhaat, innovatiivisimmat ja luovimmat toteutukset.  Kilpailussa palkitaan parhaiden kaupallisten tilojen lisäksi myös vähittäiskaupan ja palvelualan ansioituneita konsepteja. Suomen voittajat jatkavat matkaa 4.9.2025 Tukholmassa järjestettävään NCSC Nordic Awards -finaaliin.

Commercial Space of the Year -palkinto myönnetään kauppakeskukselle tai muulle kaupalliselle tilalle, joka erottuu edukseen kokonaisvaltaisella onnistumisella tai uudistuksella – ja tänä vuonna sen kunnian sai Jumbo.

Yksi yhtenäinen, vetovoimainen kokonaisuus

Perusteluissaan kilpailun tuomaristo ylisti Jumbon poikkeuksellisen vahvaa kokonaisuutta, joka pohjautuu monipuolisesti palvelevaan vuokralaisvalikoimaan ja selkeään asiakaskokemukseen. Erityistä kiitosta saivat myös niin tilaratkaisuissa kuin visuaalisessa ilmeessäkin näkyvä kehitystyö sekä sitoutuminen kunnianhimoisiin vastuullisuustavoitteisiin kuten hiilipositiivisuuteen vuoteen 2030-mennessä. Myös Jumbon kohderyhmäänsä puhuttelevan markkinoinnin kyky rakentaa vahvaa paikallista identiteettiä sai tuomariston vakuuttumaan.

Ratkaisevaksi nousi tapa, jolla Jumbo on onnistunut yhdistämään kaksi aiemmin erillistä kokonaisuutta – Jumbon ja Flamingon – yhdeksi saumattomaksi, toimivaksi ja vetovoimaiseksi keskukseksi.

“Jumboa kehitetään ja johdetaan yhtenä kokonaisuutena. Tunnustus on hieno osoitus pitkäjänteisestä työstämme luoda asiakkaillemme, vuokralaisillemme ja koko yhteisölle entistäkin parempi kauppakeskus. Jumbo on vastuullinen toimija, joka kehittyy yhdessä Aviapoliksen, Vantaan ja koko pääkaupunkiseudun kanssa”, kertoo kauppakeskusjohtaja Olli Lehtoaro.

Uudistusten myötä entistäkin Jumbompaa menoa

Vuosi 2024 oli Jumbossa suurten uudistusten vuosi. Entistä Jumbompaa -kehityshankkeen myötä Jumbo on nyt ilmeeltään, toiminnoiltaan ja asiakaskokemukseltaan yhtenäisempi, näyttävämpi ja houkuttelevampi kuin koskaan.

“Sisätiloissa uudistetut lattiat, valaistus ja opasteet luovat koko Jumboon eheämmän tunnelman. Rakensimme lisää viihtyisiä oleskelualueita ja viherelementtejä ja huomioimme esteettömyyden entistäkin paremmin. Liikkeiden julkisivut saivat kasvojenkohotuksen, mikä parantaa niiden näkyvyyttä ja mahdollistaa aiempaa personoidummat ilmeet”, kuvailee Lehtoaro.

Ulkotiloissa asiakkaiden kulkua ja navigointia helpotettiin uusimalla sisäänkäyntejä ja parantamalla opastuksia. Myös pysäköintiä selkeytettiin ja pysäköintihallin valaistusta parannettiin turvallisuuden ja helppouden lisäämiseksi.

Samalla Jumbon brändi kirkastettiin: nimi lyhennettiin Jumbo-Flamingosta Jumboksi ja logokin sai uuden raikkaan ilmeen – aivan kuten itse keskuskin.

Kohtaamispaikka, joka kantaa vastuunsa

Uudistuksissa on kiinnitetty erityistä huomiota vastuullisuuteen. Materiaalivalinnoissa suosittiin kotimaisia ja ympäristösertifioituja vaihtoehtoja. Lisäksi olemassa olevia materiaaleja ja kalusteita pyrittiin hyödyntämään uudelleen.

“Olemme olleet jo 13 vuotta Suomen eniten myyvä kauppakeskus – paikka, jossa vuokralaisemme kirjoittavat menestystarinoitaan. Tämä suurenmoinen tunnustus on osoitus siitä, että pitkäjänteinen työmme kantaa hedelmää. Ja matka jatkuu – määrätietoisesti kohti vieläkin vahvempaa tulevaisuutta sekä tietysti kohti Pohjoismaiden NCSC Awards -finaalia syksyllä Tukholmassa!

Jaa somessa