Jumbon uudistukset nostavat asiakastyytyväisyyden huippuunsa
Vuoden 2024 uudistukset ovat tuoneet Jumbolle uuden ilmeen ja asiakkaat ovat ottaneet muutokset ilolla vastaan. Maaliskuussa 2025 toteutettu Innolinkin asiakastutkimus osoittaa selkeästi, että Jumbossa viihtyy nyt entistä useampi, ja asiointi on miellyttävämpää kuin koskaan aiemmin.
Uudistunut ilme, parantunut kokemus
Jumbo uudistui merkittävästi vuoden 2024 aikana – ja vaikutukset näkyvät suoraan asiakaskokemuksessa. Asiakkaat kiittelevät erityisesti sujuvaa asiointia, laajentunutta palveluvalikoimaa ja entistä viihtyisämpää ympäristöä. Moni kertoo viettävänsä Jumbossa aiempaa enemmän aikaa, mikä kertoo paikan vetovoiman kasvusta.
Asiakastyytyväisyys on noussut erityisesti levähdyspaikkojen, liikevalikoiman ja keskuksen yleisilmeen osalta. Suurimmat kiitokset keräävät selkeys, turvallisuus ja yleinen viihtyisyys – kokonaisuudessaan asiakastyytyväisyyden keskiarvo nousi erinomaiselle tasolle 4,2 asteikolla 1–5.

Suositteluhalukkuus suurenmoisella tasolla
Jumbon uudistukset eivät ainoastaan paranna asiakaskokemusta – ne myös innostavat asiakkaita suosittelemaan keskusta muille. Peräti 68 % vastaajista antoi suosittelutodennäköisyydeksi 9 tai 10 asteikolla 0–10. Tulos nosti Jumbon Net Promoter Scoren huippulukemaan 63, mikä kertoo vahvasta asiakasuskollisuudesta ja tyytyväisyydestä.
Asiakkaiden mukaan suosittelun taustalla ovat erityisesti monipuolinen palvelu- ja liikevalikoima, siisti ja viihtyisä asiointiympäristö sekä selkeä ja helppo liikkuminen.

Palvelutarjonta vakuuttaa
Jumbon palveluvalikoima saa kiitosta lähes kaikilta asiakasryhmiltä. Erityisesti päivittäistavara- ja elintarvikepalvelut, kahvilat ja ravintolat sekä kauneus-, terveys- ja hyvinvointipalvelut ovat vastaajien mieleen. Kehitystoiveita esitettiin asumiseen, sisustukseen ja kodintekniikkaan liittyen – näiden osalta arvosanat olivat silti hyvät (4,0 ja 3,9).
Asiakkaiden palaute ohjaa tulevaa
Lämmin kiitos kaikille asiakastutkimukseen osallistuneille – palautteenne on meille korvaamattoman tärkeää. On ilo huomata, että Jumbon uudistukset ovat onnistuneet vastaamaan asiakkaiden toiveisiin ja nostaneet keskuksen viihtyisyyden uudelle tasolle. Kehitämme toimintaamme jatkossakin asiakaskokemus edellä, jotta Jumbo pysyy arjen sujuvana kohtauspaikkana myös tulevaisuudessa, kertoo kauppakeskusjohtaja Olli Lehtoaro.

