Jumbo-Flamingo on myynniltään Suomen suurin kauppakeskus jo kymmenettä kertaa peräkkäin

Kauppakeskus Jumbo-Flamingo on jälleen myynniltään Suomen suurin kauppakeskus. Näin todetaan juuri ilmestyneen Suomen kauppakeskusyhdistyksen vuosittaisessa julkaisussa, missä arvioidaan kauppa-keskusten paremmuutta eri mittareilla mitattuina. Jumbo-Flamingon kokonaismyynti oli viime vuonna 450 miljoonaa euroa. Tämä on huikea saavutus, sillä Jumbo-Flamingo oli kävijämäärävertailussa sijalla kuusi 10,5 miljoonalla kävijällään vuonna 2021. Nämä myynti- ja kävijäluvut kertovat siitä, että Jumbo-Flamingoon tullaan ostoksille ja viihtymään, ei läpikulkumatkalle. Vertailtaessa pääkaupunkiseudun kauppakeskuksia on Jumbo-Flamingo selkeästi suurin niin myynniltään kuin keskiostokseltaankin. Jumbo-Flamingon myynti per kävijämäärä on huippuluokkaa 42,90 €.

Jumbo-Flamingon jatkuvaan menestykseen vaikuttaa moni asia. Kauppakeskuksen teettämän asiakas-tutkimuksen mukaan asiakkaat kehuvat Jumbo-Flamingon ystävällistä palvelua, viihtyisyyttä, siisteyttä ja turvallisuutta. He ovat myös erittäin tyytyväisiä monipuoliseen liike- ja palvelutarjontaan sekä kahvila- ja ravintolapalveluihin. Jumbo-Flamingon 170 liikkeen ja palvelun kokonaisuus koetaan asiakaskunnalle sopivaksi ja keskuksessa tehtyihin uudistuksiin ollaan tyytyväisiä. Asiakkaat korostavat myös, että he pitävät keskusta miellyttävänä ja selkeänä ostospaikkana, missä on helppo asioida.

Jumbo-Flamingon asiakkaat arvostavat myös ilmaista pysäköintiä ja yli puolet tutkimukseen vastanneista asiakkaista kertookin asioivansa keskuksessa useita kertoja kuukaudessa. Reilusti yli puolet kaikista tutkimukseen vastanneista voidaan luokitella Jumbo-Flamingon tyytyväisiksi ja uskollisiksi asiakkaiksi, jotka suosittelisivat keskusta edelleen myös ystävilleen ja kollegoilleen.

Tutkimus perustuu n. 1200 vastaukseen. Haastattelut tehtiin Innolinkin toimesta kauppakeskuksessa huhti-toukokuussa 2022.